حاج سعید حدادیان ذاکر اهل بیت (ع) در شب ششم از برنامه های مناجات شبهای ماه مبارک رمضان در هیئت رزمندگان غرب تهران شعر زیبایی بر زبان جاری ساخت .
این شعر که توسط حدادیان سروده شده بود دارای ایهام و کنایه های بسیاری بود . متن کامل این شعر به همراه صدای حاج سعید حدادیان در زیر آمده است .
در بخشهایی از این شعر حاضران که به وجد آمده بودند در پاسخ به مصرع های سوالی یکصدا فریاد "نه" سر می دادند .
خسته ام از توبه های سَرسَری از هوای نفس و از دیو و پری
دوستـــانِ دشـمـنـم در یـاوری مــادرانِ بـدتـر از نـامـــادری
باید امشب رفت راه دیگـری
الامان الغوث یابن العسگری
****
عده ای خوابند، پس بیدار کو؟ عده ای مست اند، پس هوشیار کو؟
پـس زبـان مـیـثـم تـمّــار کو؟ در شبـــــ روشـنـگری عـمـار کـــو؟
قهـرمانِ غرقِ غربت رهبری
الامان الغوث یابن العسگری
****
کـاش مـولایـم علـی تنــها نبـود ایـن جوابـــ روضـه هـای مـا نبـود
ایـن جوابــــ ظهـر عـاشـورا نبـود ایـن جوابـــ حضرت زهــرا(س) نبـود
فوت و فن های فرار از روسری
الامـان الغـوث یابن العسگـری
****
خـوش خیالان خوب رندی می کنند جـای مـردی، مآرد رنآدی می کنند
گلــه گلــه گــاو بــنــدی می کنند گاو صندوق، چشم بندی می کنند
گم شده اسناد با جادوگری
الامان الغوث یابن العسگـری
****
عـده ای بـا یـاد قُـدقُـد آس و پاس عده ای از جوجه خواران در تراس
الغرض جمع است مردم را حـواس اخـتـلاس و اخـتلاس و اخـتلاس
چشم ما باشد به روز داوری
الامان الغوث یابن العسگری
****
مال مردم مال بابات است؟ نه وقـفـــ خــرج انتـخـابـات اســت؟ نه
جرم تو لازم به اثبات است؟ نه این همان مسئول محتاط است؟ نه
کـوس آقایی زند هر نوکـری
الامان الغوث یابن العسگری
****
دور از جـــان هــمـــه افــراد دزد داد بر مردم به کوچه یاد دزد
در شلوغی می زند هی داد دزد چــوب را بــردار تا فـریـاد دزد
لاجـرم آید به گوشِ هر کری
الامان الغوث یابن العسگری
****
جنگ با ما کار هر دژخیم نیست چاره دژخیم ها تعظیم نیست
درد مـردم از غـم تحریم نیست در دل اهـل عبادت بیم نیست
آه از این فتنه ها و خود سری
الامان الغـوث یابن العسگـری
****
مجـلـس اهـل دعـا پـر رونـق است هق هق اهل بکا چون حق حق است
صلح و جنگ این ولایت مطلق است اهـل بـاطـل نـوبـت جـاء الحـق است
می دهد این ذکر ما را برتری
الامان الغوث یابن العسگـری
****
از منافق هرچه می افتد نقاب مـی شود پـر رو تـر و حاضـر جواب
با دم از حـق بشر با آب و تاب کشتن شهری مسلمان شد ثواب
سوخت جان شیعه در ناباوری
الامـان الغتوث یابن العسگـری
****
آه از اینگونه کشتار، آه آه آه از این جانسوز اخبار، آه آه
آه از اوضـاع میانمـار، آه آه پس کجایی ای علمدار، آه آه
ای که امـت را امـیـد آخـری
الامان الغوث یابن العسگری
****
حق نمی گردد فنا در زیر سُم نیست آیا بدتر از بمب اتم؟
کشتـن یک شهر در اخبـار گُم ایـهـا الـمـذمـل ، قُـم، قُـم
تا که با شمشیر فریاد آوری
الامان الغوث یابن العسگری
****
مـا دعـا کـردیـم و آنـهـا بـرده اند نوحه خوان ما، سینه زنها برده اند
بی کفـن ها بی کفن ها برده اند مـردهـا تنـها نـه ، زن هـا بـرده اند
ای شهادت باز از ما می بری
الامان الغوث یابن العسگری
****
یک طرف از دست خود جان برلبم یک طرف بالا نرفته یا ربـم
یک طـرف از هـجـر در تـاب و تبـم یک طـرف یـاد مزار زینـبـم
با مزار عمه ات کین گستری
الامان الغوث یابن العسگری
****
شیعه مولا جان چنین بی کس نبود روزی ما دست خار و خس نبود
در کـبــوتـر خـانـه هـا کـرکـس نبـود قبر زهرا بود مخفی، بس نبود؟
حیدری کن حیدری کن حیدری
الامـان الغـوث یابـن العسگـری
****
خوب شد این باب آخر وا نشد قبـر زهـرا مـادرت پیـدا نشد
چـون بقیـع بازیچه اعداء نشد یا که ویران مثل سامرا نشد
ای که فـکـر انـتـقام مـادری
الامان الغوث یابن العسگری
خبرگزاری میراث فرهنگی_ گروه میراث فرهنگی_ فصل سوم کاوش در گورستان خانقاه گیلوان، واقع در بخش کلور استان اردبیل، پایان یافت.
به گزارش روابط عمومی پژوهشکده باستان شناسی ،"رضا رضالو"، سرپرست هیئت و استادیار و عضو هیات علمی گروه باستان شناسی دانشگاه محقق اردبیلی ، اعلام کرد که نخستین فصل کاوش در گورستان مذکور در سال 1385 صورت گرفت که در نتیجه آن، بقایای 16 گور باستانی بهدست آمد. »
وی افزود:« در طی دومین فصل کاوش که در سال 1386 انجام گرفت نیز بقایای 5 گور یافت شد. سومین فصل کاوش در این گورستان نیز از 30 مرداد آغاز شد و تا 15 مهر 87 ادامه یافت که در نتیجه این کاوشها بقایای 4 گور باستانی بدست آمد.»
به گفته رضالو گورستان خانقاه گیلوان، در 60 کیلومتریجنوب شرقی شهر خلخال، در بخش شاهرود و در 180 کیلومتری جنوب شهر اردبیل قرار دارد و از مهمترین دستاوردهای کاوش در فصل اخیر، بدست آوردن گورها با سنگ چین مدور است.
در این نوع گورها، تدفین به شکل ساده و در درون گورهای چاله ای صورت گرفته است و بعد از انجام تدفین و پر کردن چاله گور، یک سنگ چین مدور از تخته سنگ ها و قطعه سنگ ها و لاشه سنگ ها بر روی گور ایجاد میکردند، که قطر آنها متفاوت است.
بعد از ایجاد این سنگ چین مدور، در درون آن به وسیله سنگریزه ها و لاشه سنگ ها و قلوسنگ ها و قطعه سنگ ها و در برخی موارد تخته سنگ ها پشته کوچکی ایجاد میشده است.
رضالو همچنین گفت:« گور شماره 30 دارای بزرگترین سنگ چین مدور بوده که قطر شرقی –غربی آن 450 cm و قطر شمالی- جنوبی آن 462cm است. بالاترین قسمت این گور در عمق 450 cm از بالاترین سطح سنگ چین مدور قرار گرفته است. »
وی افزود:« این گور متعلق به یک زن 50 تا 55 ساله بوده که به حالت نیمه جمع شده در جهت شرقی –غربی و در وضعیتی که سر به سمت غرب بوده، دفن شده و جهت صورت به سمت شمال است.»
به گفته این باستان شناس گور شماره 33 نیز از انواع گورهای دارای سنگ چین مدور و قطر شمالی جنوبی این گور 231 cm و قطر شرقی- غربی آن 224 cmاست.
این گور متعلق به یک نوجوان(مذکر) 18 تا 22 ساله بوده که به حالت نیمه جمع شده در جهت شرقی –غربی و در وضعیتی که سر به سمت شرق بوده، دفن شده و جهت صورت به سمت غرب است.
گور شماره 34 نیز دارای یک سنگ چین تقریبا مدور بوده و قطر شمالی- جنوبی آن 246 cm و قطر شرقی- غربی آن 186 cmاست.
این گور متعلق به کودکی بوده که به حالت طاق باز در جهت شرقی – غربی و در وضعیتی که سر به سمت غرب بوده، دفن شده است.
گور شماره 35 دارای سنگ چین تقریبا بیضی شکل است که قطر شرقی- غربی سنگ چین مدور، 300 cm و قطر شمالی جنوبی آن 240 cm است.
این گور متعلق به یک مرد 33 تا 38 ساله بوده که به حالت نیمه جمع شده در جهت شمالی–جنوبی و در وضعیتی که سر به سمت جنوب بوده، دفن شده و جهت صورت به سمت شرق است.
با توجه به هدایای قرار داده شده در درون این گورها که شامل ظروف سفالی و اشیاء و ادوات مسی و مهره های تزیینی است، تاریخ پیشنهادی مقدماتی برای این گورها عصر مفرغ میانی است.